«Խելացի» անասնապահությունը

Մարտի 27-ին ԱԺ-ում ՀՀ Կառավարության ծրագրի կատարման ընթացքի և արդյունքների մասին զեկույցի ժամանակ վարչապետ Ն. Փաշինյանը հայտարարեց գյուղական համայնքներում «Փոքր և միջին «խելացի» անասնաշենքերի կառուցման կամ վերակառուցման և դրանց տեխնոլոգիական ապահովման պետական աջակցության» ծրագրի (այսուհետ` Ծրագիր) մասին: Ապրիլի 4-ի նիստում Կառավարությունը հավանություն տվեց այդ ծրագրին, որի հիմնական նպատակը տեխնոլոգիական ապահովման պետական աջակցության միջոցով կենդանիների պահվածքի պայմանների բարելավումն է` արդյունքում բարձրացնելով նաև կենդանիների մթերատվության ցուցանիշները։

 

Ծրագրի նկարագրությունը
Նշված խնդիրները լուծելու համար Ծրագրով նախատեսվում է անկապ բոքսային պահվածքով անասնաշենքերի կառուցում կամ վերակառուցում և դրանց տեխնոլոգիական ապահովում, ինչպես նաև սահմանվում են դրանց տեխնիկական չափանիշներն ու տեխնոլոգիական ապահովման համար անհրաժեշտ սարքերի ցանկը։ Անասնաշենքերի կառուցման կամ վերակառուցման համար առաջարկվում է 3 մոդել․

 

1-ին մոդել՝ 130-280 քառակուսի մետր արտադրական տարածքով, որը նախատեսված է առնվազն 10-15 գլուխ կենդանու համար, իսկ կառուցման և տեխնոլոգիական ապահովման համար ծախսերը գնահատվում են շուրջ 11 մլն ՀՀ դրամ։

 

2-րդ մոդել՝ 281-450 քառակուսի մետր արտադրական տարածք, նախատեսված առնվազն 20-25 գլուխ կենդանու համար, կառուցման և տեխնոլոգիական ապահովման ծախսերը՝ շուրջ 23 մլն դրամ։

 

3-րդ մոդել՝ 451 և ավելի քառակուսի մետր արտադրական տարածք, նախատեսված առնվազն 40-45 գլուխ կենդանու համար, կառուցման և տեխնոլոգիական ապահովման ծախսերը՝ շուրջ 35 մլն դրամ։

 

Պետական աջակցությունը
Ներկայացված տարբերակների կառուցման, վերակառուցման և տեխնոլոգիական ապահովման համար Կառավարության կողմից տրամադրվում է փոխհատուցում հետևյալ չափերով.

 

1-ին մոդելի դեպքում՝ 5.5 մլն դրամ, իսկ պետական տարբեր ծրագրերով սոցիալական աջակցություն ստացողների համար՝ 7.7 մլն դրամ,

 

2-րդ մոդելի դեպքում՝ 11.5 մլն դրամ, սոցիալական աջակցություն ստացողների համար՝ 16.1 մլն դրամ,

 

3-րդ մոդելի դեպքում՝ 17.5 մլն դրամ, սոցիալական աջակցություն ստացողների համար՝ 24.5 մլն դրամ։

 

Փոխհատուցման գումարը տրամադրվում է երկու փուլով։ Առաջին փուլի փոխհատուցումը կատարվում է կառուցապատման կամ վերակառուցման աշխատանքներն ավարտելուց հետո՝ փոխհատուցման գումարի 50%-ի չափով, իսկ մնացած 50%-ը (2-րդ փուլի փոխհատուցումը)՝ անասնաշենքը տեխնոլոգիական սարքերով ապահովելուց և շահագործման հանձնելուց հետո։

 

Ծրագիրն իրականացվելու է 2019-2021 թթ., որի ընդհանուր արժեքը կազմում է 3.2 մլրդ դրամ, իսկ նախատեսվող փոխհատուցումներն ըստ տարիների կազմում են համապատասխանաբար 414, 1380 և 1380 մլն դրամ: Ծրագրով նախատեսվում է կառուցել կամ վերակառուցել 230 անասնաշենք:

 

Ներկա վիճակը
Ծրագրում ներկայացված տվյալների համաձայն` արտադրվող կաթի 95%-ն ստացվում է տավարաբուծությունից: Վերջինս, հիմնականում, կենտրոնացված է Գեղարքունիքի (18%), Շիրակի (15%), Արագածոտնի (12%) և Լոռու (12%) մարզերում։ Այս բաշխվածությունը պայմանավորված է նշված մարզերի բնակլիմայական պայմաններով և աշխարհագրական դիրքով։

 

Տավարաբուծությամբ զբաղվող գյուղացիական տնտեսությունների գերակշռող մեծամասնությունն ավանդական բնամթերային տնտեսություններ են։ Վերջիններիս թիվը հասնում է շուրջ 170 հազարի, որոնք միջին հաշվով տնօրինում են շուրջ 3 գլուխ խոշոր եղջերավոր կենդանի և արտադրված կաթն ու միսն օգտագործում են սեփական սպառման համար: Վիճակագրական կոմիտեի տվյալներով 2018թ․ գյուղացիական տնային տնտեսությունների կողմից իրացվել է արտադրված կաթի մոտ 96%-ը, որից վաճառվել է 59,9%-ը, իսկ տնտեսությունում օգտագործվել՝ 34,1%-ը։ Տնտեսությունում օգտագործված կաթի 61․7%-ն է միայն վերամշակվել։

 

Հանրապետության ցածրադիր վայրերում հիմնականում տարածված է շուրջտարյա մսուրային, իսկ նախալեռնային և լեռնային գոտիներում` արոտամսուրային պահվածքը: Կաթի արտադրության 60%-ը բաժին է ընկնում արոտային շրջանին:

 

Ծրագրի ռիսկերը
Փաստորեն հանրապետության մյուս մարզերին բաժին է ընկնում կաթի արտադրության 43%-ը, ընդ որում` այդ մարզերից երկուսը` Արարատն ու Արմավիրը, հիմնականում ցածրադիր են, այսինքն` այստեղ գերակշռում է շուրջտարյա մսուրային պահվածքը: Հետևաբար, այս մարզերում կառուցվող կամ կառուցված անասնաշենքերում պահանջվող ջերմաստիճանը (հատկապես ամռան ամիսներին) ապահովելու համար առաջանալու է լրացուցիչ ծախս, քանի որ այստեղ մայիս-սեպտեմբեր ամիսներին օդի ջերմաստիճանը բավական բարձր է: Եթե նախալեռնային և լեռնային գոտիներում կա արոտավայրերի օգտագործման հնարավորություն, ապա նշված մարզերում մսուրային պահվածքի դեպքում առաջանում է նաև կերի ապահովման խնդիրը։

 

Անասնաշենքերի արդյունավետ աշխատանքի համար պահանջվում է մշտական ջրամատակարարում, ինչը նույնպես խնդիր է, քանի որ գյուղական համայնքների զգալի մասում դեռևս լուծված չէ նույնիսկ մշտական խմելու ջրի հարցը:

 

Ծրագրում նշվում է, որ հանրապետությունում կաթի ինքնաբավության մակարդակը բավականին բարձր է` 91.2%, հետևաբար Ծրագրի հաջող իրականացման դեպքում լինելու է կաթի հավելյալ առաջարկ։ Ծրագրով պարզ չեն հավելյալ կաթի արտադրության դեպքում, հատկապես սեզոնին, ինչպես են լուծվելու իրացման խնդիրները։ Արդյո՞ք տնտեսվարողները խնդիրներ չեն ունենա այն իրացնելու հարցում կամ վերամշակող ձեռնարկությունների արտադրական հզորությունները բավարա՞ր են ավել արտադրված կաթը վերամշակելու համար։ Ներքին պահանջարկը բավարարելուց հետո կա՞ն արդյոք արտադրական հնարավորություններ և տեխնոլոգիաներ ավել կաթը վերածելու չոր կաթի և արտահանելու:

 

Անասնաշենքերի կառուցման և վերակառուցման, դրանց տեխնոլոգիական ապահովման համար ծառայություններ մատուցող կազմակերպությունների դեպքում նույնպես առկա են ռիսկեր։ Մասնավորապես՝ այդ ծառայությունները մատուցող կազմակերպությունների քանակը կարող է սահմանափակ լինել, իսկ պետական աջակցության դեպքում հնարավոր է նախարարության կողմից դրանց հովանավորություն և այլն։ Նման պարագայում այդ կազմակերպությունները կարող են իրենց ապրանքները վաճառել շուկայականից բարձր գներով՝ ստանալով գերշահույթ։ Արդյունքում դրանք կհայտնվեն շահեկան դիրքում՝ պետական աջակցության և գյուղացիական տնտեսություններին տրամադրված վարկային միջոցների հաշվին ապահովելով իրենց ապրանքների վաճառքը։

 

Հաշվի առնելով Հայաստանի գյուղատնտեսական նշանակության սահմանափակ հողատարածքները, արոտավայրերի սակավությունը և գյուղատնտեսության վարման բարձր ռիսկայնությունը, հնարավոր են խնդիրներ նաև կերային բազայի ապահովման հարցում:

 

Բացի այդ Ծրագրով գործնական քայլեր չեն նախատեսվում դրանում իսկ նշված խնդիրների, մասնավորապես՝ կենդանիների պահվածքի ոչ պատշաճ կազմակերպման, կառույցի ոչ լիարժեք շահագործման ռիսկերը նվազեցնելու կամ բացառելու համար։

 

Այսպիսով՝ ներկայացված Ծրագրով իրականացվում է պետական հերթական աջակցությունը կամ արտոնությունների տրամադրումը՝ այս դեպքում գյուղատնտեսության ոլորտում։ Գյուղատնտեսությունը մեր երկրի համար կարևոր և ռազմավարական նշանակություն ունեցող ոլորտ է, դրա համար կան նպաստավոր բնակլիմայական պայմաններ։ Բացի այդ շատ գյուղացիական տնտեսություններ ունեն սեփականաշնորհված հողատարածքներ, որոնց օգտագործումը կարող է գյուղական համայնքներում կարևոր սոցիալական խնդիր լուծել՝ թեթևացնելով պետության բեռը։ Հետևաբար, գյուղատնտեսության ոլորտում գործարարության զարգացմանը պետական աջակցությունը պետք է սահմանափակվի արտոնյալ պայմաններով վարկավորմամբ կամ տոկոսադրույքների սուբսիդավորմամբ և տեղեկատվության ու գիտելիքների պակասի լրացմամբ՝ օգտագործելով ագրարային համալսարանի ներուժը։

 

Շատ կարևոր է Ծրագրի առաջին մասնակիցների մշտադիտարկումը՝ ուսումնասիրելու, ապա գնահատելու հատկացված միջոցների օգտագործման արդյունավետությունը Ծրագրի մասնակիցների կողմից։ Սա հնարավորություն կտա սկզբնական շրջանում եզրակացություններ անել ինչպես ամբողջ Ծրագրի արդյունավետության, այնպես էլ դրա հետագա իրականացման նպատակահարմարության մասով։ Նման մոտեցումը կաևորվում է նաև նրանով, որ Ծրագրի ձախողումը բերելու է մի կողմից պետական միջոցների վատնման, մյուս կողմից՝ վճարունակության խնդիրների գյուղացիական տնտեսությունների մոտ վարկային բեռի ավելացման պատճառով։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր