Գերիշխող մետաստազները գալիս են…

Հայաստանի Տնտեսական Մրցակցության Պաշտպանության Պետական Հանձնաժողովը ներկայացրել է Տնտեսական Մրցակցության Պաշտպանության օրենքի նոր նախագիծ։ Օրենքը բացասական է բնորոշվել գործարարների կողմից։

 

ՏՄՊ օրենքի մանրամասն քննարկումները կարող եք նայել հետևյալ հղումներով՝

Ես պատժում եմ

ՏՄՊՊՀ օրենքի նպատակը պատժելն է

Օրենքի նախագիծ՝ տնտեսական մրցակցությունը ոչնչացնելու մասին

Գործարարները քննադատում են ՏՄՊՊՀ նոր օրենքը

Հայաստանի գյուղատնտեսական Դաշինքի կարծիքը ՏՄՊՊՀ օրենքի վերաբերյալ

«Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության մասին» օրենքի փոփոխությունը ոչ միանշանակ է ընդունվել մասնագետների կողմից

 

Այս հոդվածում ցանկանում ենք կենտրոնանալ մեր կարծիքով ամենավնասակար դրույթի և այդ դրույթն արդարացնելու ընթացքի վրա։

 

Մինչև 2018թ. մայիսյան իշխանափոխությունը Հայաստանում տնտեսության բոլոր շահութաբեր ճյուղերը մենաշնորհված էին իշխանությանը մոտ կանգնած անձանց։ Ձևական գործում էր Տնտեսական Մրցակցության Պաշտպանության օրենքը և ժամանակ առ ժամանակ որևէ մեկին տուգանում էին բարձր գներ սահմանելու համար, բայց մենաշնորհները և գերիշխողները շարունակում էին բարգավաճել և գերշահույթներ ստանալ։ Հատուկ պետք է շեշտել այն փաստը, որ բոլոր մենաշնորհները և գերիշխողները սերտորեն կապված էին իշխանությունների հետ։

 

2018թ. մայիսի 8-ին իշխանության գալով, նոր կառավարությունը հայտարարեց, որ այսուհետև պետական հովանավորչությունը վերացված է, ազատ մրցակցությունը վերականգնված է, մենաշնորհներ և գերիշխողներ չկան: Դրանից մի-երկու շաբաթ անց միջադեպ եղավ, երբ մի գործարար բանան ներկրեց Հայաստան։ Նրան փորձեցին խանգարել, կառավարությունը միջամտեց՝ պատժեց-սաստեց խանգարողներին։ Այդ պահից սկսած բոլոր գործարարները իրոք տեսան, որ իրոք կառավարությունը պահպանում է ազատ մրցակցությունը և այդ պահից սկսած Հայաստանում վերացավ մենաշնորհ կամ գերիշխող դիրքի չարաշահումները։

Սա շատ պարզ տնտեսական կանոն է, եթե ազատ մրցակցություն կա, գնային չարաշահում չի կարող լինել, թեկուզ մենաշնորհների կողմից։

 

Եւ ահա 2019թ. ապրիլին, երբ Հայաստանում արդեն մեկ տարի մենաշնորհների և գերիշխողների կողմից որևէ գնային չարաշահում չկար, Տնտեսական Մրցակցության Պաշտպանության Պետական Հանձնաժողովի նախագահի ընտրության ժամանակ, թեկնածուն հայտարարեց՝ «Իմ գլխավոր խնդիրը մենաշնորհների և գերիշխողների դեմ պայքարն է»։

 

Այնուհետև, 2020թ. վերջին, ՏՄՊՊ հանձնաժողովը Ազգային Ժողով ներկայացրեց Տնտեսական Մրցակցության Պաշտպանության նոր օրենքը։

2021թ. հունվարին ԱԺ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովում օրենքի քննարկման ժամանակ հնչեցվեց ԱԺ ՖինանսաՏնտեսական վարչության կարծիքը, ըստ որի՝ «Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության հայեցակարգը կանխարգելիչից դառնում է տնտեսական ոստիկանության նման մի բան»։

Ի պատասխան ՏՄՊՊՀ նախագահը վրդովված հայտարարեց՝

  • Հա բայց մենք կանխարգելիչ ֆունկցիա, անկեղծ ասած, չունենք էլ, մենք կանխարգելող չենք…
  • Մենք հենց պատժիչ, պատժող, շատ չոր ու շատ ցավոտ պատժող կառույց ենք: Ես էդի շատ կարևորում եմ:
  • Մենք պատասխանատվության ենթարկող կառույց ենք: Էդ ուզում եմ հստակ ֆիքսենք:
  • Այսինքն՝ ես կապ ունեմ մենակ էն ժամանակ, երբ որ խնդիրը ծագել, պրծել ա..
  • . . . ես միայն և միայն պատժում եմ: Ես կարամ ինչ-որ ուղեցույցներ տամ, ասեմ, որ ա՛յ սենց անեք, չեմ պատժի:
  • Բայց ես հենց կոնկրետ, մեր կառույցը պատժող, ու նենց որ շատ դաժան պատժող կառույց ա:
  • Այսինքն՝ փոքր իրավախախտումներն էլ չենք ներում:
  • Երբ որ բանը հասել ա, արդեն գնացել ենք, գերիշխող դիրքը չարաշահել… Ես ոնց կանխեմ գերիշխող դիրքը, գերիշխող դիրքը ինքը իրան պտի կանխի: Երբ որ հասել ա բանը, նենց, որ ինքը չարաշահել ա, շուկայից մարդիկ ա հանել, տնտեսության վիճակը վատացրել ա… Այ էդ ժամանակ մտնում ենք:

 

Մեր համոզմամբ, ՏՄՊՊՀ օրենքը ամբողջովին հակամրցակցային և անընդունելի է, բայց առավել հակատնտեսական է քրեական օրենսգրքի 195-րդ հոդվածում կատարված փոփոխությունը, ըստ որի հաջող տնտեսական գործունեությունը, որի արդյունքում կազմակերպությունը շահույթ է ստանում, պատժվում է մինչև ութ տարի ազատազրկմամբ, գույքի բռնագրավումով։

2021թ. փետրվարին գործարարների հետ քննարկումների ժամանակ, մեր այն կարծիքին, թե սա անընդունելի է, ՏՄՊՊՀ հարգելի նախագահը, ի թիվս այլ մտքերի, հուզված արտաբերեց՝ «Գերիշխող մետաստազները գալիս են . . .»

 

Այս ձևակերպումը պետք է անհանգստացնի բոլորիս։ Սա զարմանալիորեն հիշեցնում է մի այլ միջադեպ, որը տեղի ունեցավ 72 տարի առաջ ԱՄՆ-ում։

1949 թվականին ԱՄՆ պաշտպանության նախարար Ջեյմս Ֆորրեստոլը լարված հոգեվիճակում էր։ Նա անընդհատ կրկնում էր՝ «Ռուսները գալիս են, ռուսները գալիս են։ Նրանք ամենուր են։ Ես տեսել եմ ռուս զինվորներին։»

1949թ. մարտի 28-ին Ֆորրեստոլը հեռացվեց պաշտոնից և 5 օր անց տեղափոխվեց հոգեբուժարան։

1949թ. մայիսի 22-ին Ջեյմս Ֆորրեստոլը «Ռուսները գալիս են» գոռալով դուրս նետվեց հոգեբուժարանի 16-րդ հարկի պատուհանից։

 

Գործարարների նկատմամբ այս հիվանդագին չար վերաբերմունքով և բիզնեսի, շուկայական հարաբերությունների, մրցակցության մասին բացարձակ անգիտությամբ սարքված 113 էջանոց օրենքը ուղարկված է ԱԺ վերջնական հաստատման։ Օրենքը հավանաբար կհաստատվի և գործարարների պատասխան քայլերը կլինեն ստիպված։

 

Մետաստազների պատասխանը

 

Բնական է, գործարարները, որոնց Հանձնաժողովը կամայականորեն կարող է շնորհել մենաշնորհների ու գերիշխողների կոչումներ, կաշխատեն խուսափել սնանկացնող տուգանքներից, բանտարկվելուց և ունեցվածքի բռնագրավումից։

Դրա համար նրանք ընդամենը պետք է հիմնավորեն իրենց ապրանքների վաճառքի գները և նվազեցնեն կամ նույնիսկ զրոյացնեն շահույթը։ Դա անելը չափազանց հեշտ է։

Նրանք, շահաբաժին ստանալու փոխարեն, այդ գումարը կստանան աշխատավարձի ձևով, փառք աստծո դրանք հարկման նույն դրույքաչափերն ունեն։ Այդպիսով կբարձրացնա ապրանքի ինքնարժեքը և կհիմնավորվի ցանկացած գին, նաև կնվազեցվի կամ կզրոյանա շահույթը։ Հիշեցնենք, որ Ազգային Ժողովում հանքարդյունաբերության վիճակի քննարկումների ժամանակ ասվեց, որ մետաղարդյունահանող 30 ընկերություններ տարիներ շարունակ աշխատում են զրո շահույթով։ Այս օրինակը բերում ենք, ցույց տալու համար, որ զրո շահույթ ցույց տալն իրոք շատ հեշտ է և այդպես արդեն աշխատում են այն կազմակերպությունները, որոնք մտադիր չեն ներդրումներ անել Հայաստանում։ ՏՄՊ նոր օրենքն ընդունելու դեպքում բոլոր կազմակերպությունները ստիպված կաշխատեն այս ձևով։

 

ՀՀ Ազգային Ժողովի նախկինում ընդունած մի օրենքով, շահույթի այն մասը, որը ուղղվում է ներդրումներին, հարկվում է ավելի քիչ՝ 18%: Այսկերպ օրենքը խրախուսում է լավ աշխատանքը, շահույթ ստանալը և այդ շահույթը ներդրումներին ուղղելը։ Հիմա նույն Ազգային ժողովը պետք է ընդունի ՏՄՊ օրենքը, որով քրեական պատիժ է սահմանում շահույթ ստանալու համար և դադարեցնում է ներդրումները։

 

Հատկանշական է, որ քննարկումների ընթացքում ԱԺ և կառավարության տնտեսական բլոկի գործիչները կամ լռում էին, կամ սահմանափակվում «Նոր օրենքը մեկ քայլ առաջ է» ոչինչ չասող բառերով։

Քննարկումների ընթացքին հետևելով այն տպավորությունն է ստացվում, որ հրահանգված է այս տեսքով ընդունել օրենքը։ Ըստ երևույթին ոմանք ցանկություն ունեն մեծ մահակ ունենալ բիզնեսի գլխին։

 

Աշոտ Խաչատրյան

Հայկական Ծրագրեր ընկերության նախագահ

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր