Ճգնաժամի ժամանակ անխուսափելի է պետական պարտքի աճը, բայց Կառավարությունը պետք է աճող պարտքն առավել ճիշտ օգտագործի. Վարդան Արամյան

Պետությունը պետք է ռեսուրսներ ներգրավի և ներարկի տնտեսություն, որ դիմակայի տնտեսության անկմանը, ինչի համար էլ պարտքը անհրաժեշտ է: Այս մասին Tert.am-ի հետ զրույցում ասաց ֆինանսների նախկին նախարար Վարդան Արամյանը՝ անդրադառնալով պետական պարտքի աճին:

 

Խոսելով պետական պարտքի արդյունավետ օգտագործման մասին՝ Վարդան Արամյանն ասաց, որ այդ խնդիրը մշտապես առկա է և դա գնահատելու համար պետք է խորքային ուսումնասիրություն անել:

«Այս պահին կառավարության պարտքի հետ կապված մակրո մակարդակում մեկ խնդիր եմ տեսնում, այն է, որ նպատակային ծրագրերի համար տրամադրված վարկերը սկսած 2018 թվականից առ այսօր ավելի դանդաղ են աճում, քան բյուջետային օժանդակության համար տրամադրվածները»,– ասաց նա։

 

Վարդան Արամյանը նշեց, որ սովորաբար կառավարությունները երեք տեսակի վարկեր են ներգրավում.

 

Ա. Ներքին և արտաքին կապիտալի շուկաներից՝ պարտատոմսերի տեղաբաշխմամբ և ուղղում բյուջեի ցանկացած ծախսի ֆինանսավորման,

 

Բ. Միջազգային ֆինանսական կազմակերպություններից կամ  այլ երկրների կառավարություններից բյուջետային օժանդակության վարկեր, որոնք ստացվում են որոշ կատարողական ցուցանիշների ապահովման հիման վրա և նորից կարող են ուղղվել բյուջեի ցանկացած ծախսի ֆինանսավորման

 

Գ. Նպատակային վարկեր միջազգային ֆինանսական կազմակերպություններից, որոնք ուղղվում են նպատակային ծրագրերին, օրինակ` գյուղատնտեսության կամ կրթության ոլորտի զարգացմանը, էներգետիկային կամ այլ ենթակառուցվածքների բարելավմանն և այլն։

 

«Իհարկե բոլոր աղբյուրներից ստացվելիք միջոցների օգտագործման արդյունավետության հարցը միկրոմակարդակում միշտ էլ օրակարգային է և դա կատարվում է բյուջեների տարեկան կատարողականների և Հաշվեքննիչ պալատի հաշվետվություններով: Բայց, որպես ընդունված կանոն՝ մակրոմակարդակում, առաջին երկուսի համեմատ ծրագրային վարկերն են, որ համարվում են զարգացման վարկեր և ուժեղացնում են երկրի տնտեսական պոտենցիալը: Հետևապես դրանց կատարման թերացումները խիստ բացասաբար են անդրադառնում երկրի զարգացման և տնտեսական ներուժի վրա երկարաժամկետ հեռանկարում»,- ասաց նա։

 

Վարդան Արամյանը նաև նշեց, որ, իհարկե, ճգնաժամերի ժամանակ մեծանում է առաջին երկու աղբյուրներից չկապակցված միջոցների ներգրավման գայթակղությունը, քանի որ այդ միջոցների օգտագործման հետ կապված Կառավարության հայեցողությունը մեծ է, բայց դա չի նշանակում, որ ծրագրային վարկերի գծով պետք է ունենանք թերակատարումներ առավել ևս, որ հենց դրանք են ուղղվում ենթակառուցվածքներին և տնտեսական պոտենցիալի ուժեղացմանը:

 

«Իսկ թե ինչու է խիստ ցածր կատարողական արձանագրվում 2018թ-ից առ այսօր, որը կհաստատեն նաև օրինակ ՀԲ-ը կամ ԱԶԲ-ը, կապված է ԾԻԳ-երի նկատմամբ Կառավարության ոչ ճիշտ մոտեցումներից և քայլերից. դեռ տարիներ առաջ դրա մասին բազմիցս զգուշացրել էի, որ ԾԻԳ-երի ֆունկցիաների ընդհանուր բյուջետային ֆունկցիաների հետ ինտեգրման գաղափարը ճիշտ է, բայց Կառավարության որդեգրած մոտեցումը որով առաջնորդվեց Կառավարությունը, սխալ և նույնիսկ վտանգավոր: Օրինակ՝ առանց հաշվի առնելու հետևանքները, այդ թվում նոր կարողությունների ստեղծումը, շատ արագ փակեցին ՀՀՖՆ ԾԻԳ-ը, որը սպասարկում էր 6 գերատեսչությունների: Հիմա ունենք այն, ինչ ունենք. բոլոր գերատեսչությունների գծով բյուջեով նախատեսված ծրագրերի թերակատարում 60% և ավելի»,- պարզաբանեց նա:

 

Դիտարկմանը, թե վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը, երբ ընդդիմադիր էր, դեմ էր քվեարկում անխտիր բոլոր վարկային համաձայնագրերին, քանի որ չէր վստահում դրանց ծախսման արդյունավետությանը, իսկ հիմա որքանո՞վ է արդարացված պետական պարտքի աճը և դրա ծախսման արդյունավետությունը, Վարդան Արամյանն ասաց, որ Նիկոլ Փաշինյանն այն ժամանակ ընդդիմախոս էր և կարող էր նման բաներ ասել: «Հիմա նա գործադիր մարմնի ղեկավար է, և չեմ կարծում, որ իրեն պետք է պահեր որպես ընդդիմադիր: Եթե հանկարծ նա իր նույն ընդդիմադիր կեցվածքը պահեր, դա կոլապսի է հանգեցնելու, քանի որ ինչպես կարելի է պարտք չվերցնել, ենթակառուցվածք չզարգացնել»,- ասաց նա:

 

Վարդան Արամյանը նշեց, որ Կառավարության գործունեության հարցում երկու մտահոգություն ունի: «Առաջինը կապված է կոմունիկացիայի հետ՝ տնտեսությանը և տնտեսվարողներին ազդակներ հաղորդելու և գործողություններ կատարելու փոխկապակցվածության հետ, ինչը տնտեսական քաղաքականության «մեխն» է: Երբ Կառավարության անդամները մեկ բան ասում են, հետո մեկ այլ բան անում են, դրանից հետո, եթե նույնիսկ լավ բան են անում, տնտեսվարողները տրիվիալ են հասկանում, ինչը մյուս կողմից կարող է Կառավարությանը վնասել: Երբ տնտեսվարողին Կառավարությունն ազդակ է հաղորդում, որ դռները չի բացվելու, տնտեսվարողն իր վարքագիծը կառուցում է այնպես, որ ծխնելույզով կամ պատուհանով պետք է մտնի, մեկ էլ հաջորդ օրը Կառավարությունը հասկանում է, որ դռներ բացելն ավելի ճիշտ է, որ տնտեսվարողը դժվարություններ չունենա, և այս դեպքում նույնիսկ ճիշտ բան անելու դեպքում լուրջ չի ընկալվում»,-ասաց նա:

 

Նախկին նախարարի մատնանշած երկրորդ խնդիրը՝ կապիտալ ծախսերն են, որոնք, ըստ նրա՝, մտահոգիչ են: «Ես չգիտեմ, թե ՊԵԿ-ը ինչպես է հարկ հավաքելու, քանի որ, եթե դու կապիտալ ծախս չես անում կամ գնումներ չես անում, մուլտիպլիկատիվ էֆեկտով տնտեսությունում համապատասխան նոր արժեքներ կամ տնտեսական աճ չի ստեղծվում, իսկ բոլորս գիտենք, որ ՊԵԿ-ը հարկեր հավաքում է տնտեսությունից»,-ասաց նա:

 

Հարցին թե այս համատեքստում պետական պարտքի աճը ինչի կհանգեցնի, նա նշեց, որ հանգեցնելու է նրան, որ հետագայում պարտքի սպասարկման ծախսերն են ավելանալու և եթե այդ պարտքը ճիշտ չօգտագործվի այսօր, որպեսզի պահպանվի տնտեսական աճի պոտենցիալը, որպեսզի հաջորդ տարի կարողանան հարկ հավաքեն և ծախսերը ֆինանսավորեն, ապա թուլացած տնտեսական պոտենցիալով ցածր աճ են ունենալու հետևապես և քիչ հարկեր, հետևապես և աճած պարտքի սպասարկման ծախսերն արտամղելու են այլ անհրաժեշտ ծախսերին:

 

«Պետությունները ճգնաժամերի ժամանակ պարտք են վերցնում և ներարկում տնտեսություն, որպեսզի տնտեսական արժեքի ստեղծման մեխանիկան չժանգոտի, չկանգնի, տնտեսության պոտենցիալը չվերանա: Ճգնաժամի ժամանակաշրջանում անխուսափելի է պետական պարտքի աճող մակարդակը, բայց Կառավարությունը պետք է առավել ճիշտ օգտագործի աճող պարտքը. ուշադրություն պետք է դարձնի բյուջեի ծախսային քաղաքականությանը և առաջ բերի բարձր մուլտիպլիկատիվ էֆեկտ ունեցող ծախսերը, օրինակ` ենթակառուցվածքային ծրագրերը, որպեսզի հետագայում կարողանա «մարսել» աճող պարտքի բեռը»,- ասաց նա:

 

Ըստ նրա՝ պետք է ուսումնասիրել, թե տնտեսվարողներն այս կամ այն ոլորտում ինչու ներդրումներ չեն կատարում և դա կարող է մեկ գործոնով պայմանավորված չլինել: «Արդեն երկու տարի է դրա մասին խոսում ենք, սակայն փաստը մնում է փաստ, որ երկու տարի հետո ունենք նույն պատկերը և խնդիրը անհրաժեշտ մակարդակի չի լուծվում»,- ասաց նա:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր