Չինաստանի դպրոցական կրթությունը

Չինաստանն իր հզոր տնտեսության համար պարտական է որակյալ կրթական համակարգին, որի հիմքերը դրվում են չինական դպրոցում: Չինացի դպրոցականները աշխարհի ամենախելացի երեխաներն են՝ ըստ 2018 թվականին անցկացված PISA թեստավորման արդյունքների.

 

Նկ. 1․ Չինաստանի դիրքը «PISA»-ի թեստավորման (գնահատում է 15-ամյա պատանիների գիտելիքները) արդյունքներում (2018 թ.)

 

Չինաստանում այժմ գործող դպրոցական համակարգը շարունակական բարեփոխումների արդյունք է: Այդ բարեփոխումները սկիզբ են դրվել Դեն Սյաոպինի կողմից 1978 թվականին և շարունակվում են մինչև այժմ: Չինաստանը տարեցտարի ավելացնում է կրթության ոլորտի պետական ծախսերը, որոնք 2018 թվականին հասել են 526 մլրդ ԱՄՆ դոլարի՝ կազմելով պետական բյուջեի ծախսերի 16.7%-ը և ՀՆԱ-ի՝ մոտ 4%-ը, մինչդեռ Հայաստանում այդ ծախսերը կազմել են համապատասխանաբար 8.4% և 2.7%: Կրթության ոլորտում բարեփոխումների առաջնային նպատակը կրթության հասանելիության ապահովումն էր երկրի բոլոր ծայրերում: Տարիների արդյունքում երիտասարդ և միջին տարիքի բնակչության շրջանում անգրագիտության մակարդակը 80%-ից դարձել է 3-4%, կրթական հաստատություններով են ապահովվել Չինաստանի բոլոր մարզերը:

 

Չինական դպրոցը քառաստիճան համակարգ է (տե՛ս նկ․ 2): Երեխաները 2 կամ 3 տարեկանից հաճախում են նախադպրոցական հաստատություններ, որոնք երեխային պատրաստում են հետագա տարիների կրթության համար: Դրանք իրականացնում են երկու գործառույթ՝ ցերեկային խնամքի և կրթության:

 

Նկ. 2․ Չինաստանի դպրոցական համակարգը

 

Տարրական դպրոցը տևում է վեց տարի: Այնտեղ կրթական ծրագրի 60%-ը կազմում են չինարենն ու մաթեմատիկան: Մյուս առարկաներն են երաժշտությունը, արվեստը, բարոյականությունը, հասարակագիտությունը, բնությունը և տեխնոլոգիան: Միջին դպրոցը եռամյա է և, տարրական դպրոցի հետ միասին, կազմում է իննամյա պարտադիր կրթությունը: Չինացի երեխաները սկսում են սովորել նաև անգլերեն, մյուս առարկաները փոքր-ինչ ձևափոխվում են, օրինակ՝ բնության փոխարեն արդեն ուսումնասիրում են ֆիզիկա, մաթեմատիկա, աշխարհագրություն հասարակագիտությունից անջատվում է քաղաքագիտութունը: Միջին դպրոցն ավարտելիս աշակերտները քննություն են հանձնում գրեթե բոլոր առարկաներից: Վիճակագրությունը ցույց է տալիս, որ նրանց մոտ 98%-ը շարունակում է կրթությունը ավագ դպրոցում:

 

Չինաստանում կան ավագ դպրոցի մի քանի տեսակներ՝ ընդհանուր, արհեստագործական, տեխնիկական և այլն: Սակայն անկախ տեսակից՝ երեխաները պարտավոր են հանձնել «Ժոնգկաո» քննությունը, որն իր մեջ ընդգրկում է չինարենը, մաթեմատիկան, անգլերենը, ֆիզիկան, քիմիան, քաղաքագիտությունը և ֆիզկուլտուրան:

 

Չինաստանում մանկապարտեզների, դպրոցների, բուհերի ու քոլեջների 35.4%-ը մասնավոր են, դպրոցականների մոտ 20%-ը (մոտ 27.3 միլիոն աշակերտ) սովորում են մասնավոր դպրոցներում: Դպրոցական տարին տևում է մոտ 240 օր՝ ձմեռային (հունվար-փետրվար) և ամառային (հուլիս-օգոստոս) արձակուրդներով: Աշակերտները դպրոց են գնում շաբաթը  հինգ օր: Դպրոցական օրը սկսվում է 7:30-8:00-ին, ավարտվում՝ 17:00-ին: Այն դպրոցներում, որտեղ նախաճաշի ընդմիջումը կարճ է տևում, դասերն ավարտվում են 15:00-ին: 17:00-ին սկսվում են երեկոյան ինքնակրթության ժամերը, որոնք շարունակվում են մինչև 21:00-ն: Ըստ անհրաժեշտության՝ շաբաթ օրը ևս չինացի երեխաները գնում են դպրոց:

 

Չինական դպրոցում մաքրուհիներ չկան. երեխաներն են պատասխանատու և՛ դպրոցի, և՛ հարակից փողոցների մաքրության համար: Սա սովորեցնում է նրանց պատասխանատու լինել շրջակա միջավայրի համար, աշխատել թիմային ու աշխատել սիրով: Ծանրաբեռնված կրթական ծրագիրը, խիստ կանոնները երեխաներին դարձնում են ավելի արդյունավետ. կեսօրին նրանց տրվում է 20 րոպե ժամանակ քնելու համար։ Արևմտյան ուսուցիչները ապշում են, թե ինչքան արագ են երեխաները ակտիվ ռեժիմից անցնում քնի ռեժիմին:

 

 

Թեպետ կրթության համընդհանրացման քաղաքականությունը շարունակվում է, սակայն մինչև այժմ էլ Չինաստանում կան գյուղական համայնքներ, որտեղ ուսում ստանալը շատ դժվար է. դպրոցները քիչ են, չեն ջեռուցվում, ապահովված չեն նվազագույն հարմարություններով: Օրինակ` երկու տարի առաջ ութամյա տղան, ով դպրոցից բավականին հեռու էր ապրում, անցել է 4.8 կմ -9°C ցրտի պայմաններում, որպեսզի բաց չթողնի դպրոցական քննությունը: «Սառցե տղայի» նկարը հայտնվեց համացանցում, հեղինակավոր շատ ամսագրեր գրեցին նրա մասին, շատերը օգնեցին երեխային ու չինական այդ դպրոցին:

 

 

Երբ բազմաթիվ երեխաներ առիթ են փնտրում քննությանը չմասնակցելու համար, չինացի այս փոքրիկի համար անգամ սառնամանիքը պատճառ չէր: Նա ապրում է ծայրահեղ աղքատության պայմաններում, սակայն վստահ է, որ միայն կրթված լինելը կարող է օգնել իրեն դուրս գալ այդ վիճակից: Սովորելու ցանկությունը, կրթության նկատմամբ պատասխանատվության զգացումն այնքան մեծ են նմանատիպ վայրերում, որ աշակերտների կատարողականը PISA-ի թեստավորման արդյունքներում հավասար է ՏՀԶԿ երկրների միջինին:

 

Բարձրագույն կրթական հաստատություն ընդունվելու համար չինացի շրջանավարտները հանձնում են ազգային «Գաոկաո» քննությունը, որին պատրաստվելու համար աշակերտների մեծ մասը դպրոցի դասերից հետո հաճախում է հատուկ մասնավոր դպրոցներ («բուկեներ»): «Գաոկաոն» աշխարհի ամենաբարդ քննություններից է. անցկացվում է երեք օրում, տևում է ինը ժամ: Ներառում է չինարեն, մաթեմատիկա, օտար լեզուներ և էլի մի քանի պարտադիր առարկաներ: Ժամանակ առ ժամանակ տարածվում են լուրեր այն մասին, որ Չինաստանում շրջանավարտները քննության պատճառով դեպրեսիա են տարել կամ վատագույն դեպքում՝ ինքնասպան եղել: Ըստ վիճակագրության՝ շրջանավարտների միայն 40%-ն է առաջին անգամից հաղթահարում քննությունը: Ընդունվելու համար պետք է հավաքել միավորների նվազագույնը 60%-ը (աղյուսակ 1), այսինքն՝ եթե մեր երկրում բուհ ընդունվելու համար պետք է 8 ստանալ, ապա չինական բուհի դեպքում անցողիկ շեմը 12-ն է: Դիմորդները, քննության արդյունքներից կախված, կարող են ընդունվել բարձրակարգ համալսարաններ, սովորական համալսարաններ կամ մարզային մակարդակի համալսարաններ:

 

Աղյուսակ 1․ Ընդունելության միավորների սանդղակը չինական բուհերում

 

Չինաստանում ուսուցիչների մեծամասնությունը` մոտ 80%-ը, կազմում են 45 տարեկանից ցածր տարիքի ուսուցիչները, իսկ 35-ից ցածր տարիք ունի մոտ 46%-ը: Նրանց մոտ 83%-ը ունի բարձրագույն կրթություն: Չինաստանը բարձր է գնահատում ուսուցչի դերը: Ուսուցչի միջին աշխատավարձը Չինաստանում 8500-10 000 չինական յուան (մոտ 1200-1400 ԱՄՆ դոլար) է, սակայն կան ուսուցիչներ, ովքեր վաստակում են մի քանի անգամ քիչ կամ շատ՝ որակավորումից կախված: Չինաստանում գիտեն, որ նույն դիպլոմն ունեցող մասնագետների գիտելիքների միջև կարող են էական տարբերություններ լինել, ուստի պետք է էականորեն տարբերվեն նաև նրանց աշխատավարձերը: Բացի բարձր վարձատրությունից՝ Չինաստանը պետական բյուջեի տարեկան մոտ 5%-ը տրամադրում է ուսուցիչների կրթության և շարունակական վերապատրաստումների համար. մանկավարժական համալսարաններն ու քոլեջներն անվճար են: Չինական դպրոցներում երեխաները ուսուցչի հետ խոսելիս սովորաբար օգտագործում են «մեր սիրելի ուսուցիչ» դիմելաձևը: Եվ սա բոլորովին էլ վախից չէ: Ըստ «Varkey» հիմնադրամի հրապարակած «Ուսուցչի ստատուսի ինդեքսի» 2018 թվականի տվյալների՝ չինացի ուսուցիչներն ունեն ամենաբարձր վարկանիշը, վայելում են ամենամեծ սերն ու հարգանքը համեմատվող 35 երկրների շրջանում.

 

Նկ. 3․ Լավագույն 10 երկրները՝ ըստ «Ուսուցչի ստատուսի ինդեքսի» (2018 թ.)

 

Ինդեքսի 2018 թվականի տվյալները ցույց տվեցին, որ առկա է ուղիղ կապ ուսուցչի նկատմամբ բնակչության հարգանքի և աշակերտների կատարողականի միջև. այն երկրները, որոնցում ուսուցիչը վայելում է առանձնահատուկ սեր ու հարգանք, բարձր հորիզոնականներ են զբաղեցնում PISA-ի թեստավորման արդյունքներում: Չինաստանը այդ ուղիղ կապի լավագույն դրսևորումն է:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր