2020-03-23

McDonald’s-ի պատմությունը

Հեղինակ՝   Արտյոմ Աշիգով

Չնայած որ մարդկանց գերակշռող մեծամասնությունը հասկանում և խոստովանում է, որ McDonald’s-ի սնունդը վնասակար է առողջության և կազմվածքի համար, դրա ռեստորանները մեծ տարածում ունեն ամբողջ աշխարհում։ Շատ մարդկանց համար McDonald’s այցելելը դարձել է սովորություն։ Այժմ McDonald’s-ը ռեստորանների հսկայական ցանց է` սպասարկման մշակված համակարգով և յուրահատուկ մարքեթինգային քաղաքականությամբ։

 

Ռիչարդ և Մորիս Մքդոնալդների ռեստորանը

McDonald’s-ի հիմնադիրներ Մքդոնալդ եղբայրները 20-րդ դարի 40-ական թվականներին Կալիֆորնիայում տիրապետում էին փոքր ռեստորանի, որը նրանց բերում էր ոչ մեծ, սակայն կայուն եկամուտներ։ Գործերը լավ էին ընթանում, սակայն երբ երկրում տնտեսական իրավիճակը վատթարացավ, ռեստորանի սեփականատերերը որոշում ընդունեցին փոխել սպասարկման հայեցակարգը, հույս ունենալով, որ դա նրանց կօգնի փրկել իրենց բիզնեսը։ Եղբայրների ռեստորանը դարձավ ինքնասպասարկման հաստատություն։ Այսինքն՝ պատվերի ընդունման համար մատուցողները այլևս չէին մոտենում յուրաքանչյուր սեղանին ։ Հաճախորդները վերցնում էին պատվիրած սնունդը դրամարկղի մոտ, իսկ հետո նստում էին ազատ սեղանի մոտ։ Մենյուի տեսականին նույնպես կրճատվեց՝ հասնելով 9-ի։ Մնացին համբուրգերները, չիզբուրգերները, կարտոֆիլի չիպսերը, կարկանդակները, կարտոֆիլ-ֆրին և խմիչքի մի քանի տեսակներ։

 

 

Ծախսերը նվազագույնի հասցնելու համար եղբայրները փոխեցին նաև սննդի պատրաստման մեխանիզմը։ Այդ ժամ խոհանոցը նման էր «գործարանի», որտեղ պատրաստվում էին նույն չափսի համբուրգերներ։ Դրա շնորհիվ հնարավոր եղավ տնտեսել ինչպես անձնակազմի, այնպես էլ բաղադրամասերի վրա։ Սննդատեսակների գները նվազեցին, իսկ հաճախորդների թիվն ավելացավ։ Մրցակիցները, որոնց արտադրությունը ավելի թանկ էր, կտրուկ կերպով կորցնում էին իրենց մշտական հաճախորդներին։

 

Տասը տարի անց՝ 1950-ականներին, Մքդոնալդ եղբայրների ռեստորանը կրկնակի անգամ եկամտաբեր էր 1940-ականների նկատմամբ։ Ռիչարդի և Մորիսի տարեկան եկամուտը կազմում էր 350 000 դոլար։ Նրանց ռեստորանը շատ հայտնի էր և հանդիսանում էր Կալիֆոռնիայի բնակիչների սիրելի վայրերից մեկը։ Սակայն եղբյարները չէին շտապում որևէ կերպ ընդլայնել իրենց ռեստորանային գործունեությունը փոփոխությունների նկատմամբ վախի կամ պարզապես ծուլության պատճառով։

 

Ռեյ Քրոքի ի հայտ գալը

Այդպես Մքդոնալդների ռեստորանային բիզնեսը դանդաղ շարժվում էր իր ուղով, երբ հորիզոնում հայտնվեց Ռեյ Քրոքը, ով Մքդոնալդսի բրենդին դուրս բերեց նոր մակարդակի վրա։ Շատերը կարծում են, որ Մքդոնալդսում օգտագործվող արագ սննդի համակարգի ստեղծման հիմնադիրը հենց Ռեյ Քրոքն է։ Սակայն այդ գաղափարը պատկանում է Մքդոնալդս եղբայրներին, որոնք «հայտնաբերել էին» այդ համակարգը Քրոքի գալուց շատ ավելի վաղ։ Քրոքը յուրահատուկ գիտելիքների տեր անձ էր, սակայն որոշակի պատճառներով այդպես էլ հաջողությունների չէր հասել այն ոլորտներում, որոնցում նա աշխատում էր, մինչև որ ծանոթացավ Մքդոնալդս եղբայրների ռեստորանային գործունեությանը։

 

Մեկ անգամ հաճախելով McDonald’s՝ Ռեյի մտքում մի գաղափար փայլատակեց։ Սպասարկման այդ համակարգը կարող էր աշխատել գրեթե յուրաքանչյուր տեղ։ Առավել ևս, որ սնունդը շատ համեղ և էժան էր համեմատած մրցակիցների առաջարկի հետ։ Եղբայրները չէին ցանկանում ծանրաբեռնել իրենց բիզնեսը ընդլայնման հոգսերով՝ վերածելով այն ռեստորանային ցանցի։ Դրանով սկսեց զբաղվել Ռեյ Քրոքը։ 1955 թվականին հիմադրվեց “McDonalds System Inc” ընկերությունը, որը վաճառում էր ֆրանչայզինգային պայմանագրեր։ Այն ժամանակ բրենդը 20 տարի օգտագործելու համար պայմանագրի գնորդը պարտավոր էր վճարել ընդամենը 950 դոլար։

 

Այդ տարիներին ֆրանչայզինգի հայեցակարգը ծանոթ էր շատերին, որն առաջին անգամ կիրառել էր Զինգերը իր կարի մեքենաների բիզնեսի ընդլայնման ժամանակ։ Սակայն Ռեյ Քրոքն իր գործին մոտեցավ ավելի մեծ պատասխանատվությամբ։ Նա չէր վաճառում ֆրանչայզինգային պայմանագրեր յուրաքանչյուր ցանկացողին, այլ մանրակրկիտ ընտրում էր միայն հեռանկարային և կոմպետենտ անձանց։ McDonald’s-ի հետ Ռեյ Քրոքի առաջին տարին այդքան էլ «բերքառատ» չէր, որքան նա սպասում էր։ Վաճառվել էր ընդամենը 18 պայմանագիր։ Փորձառու և խոշոր բիզնեսմենները բավական լուրջ չէին վերաբերում արագ սննդի բիզնեսին, իսկ սկսնակները վախենում էին անհաջողություններից և չէին շտապում ռիսկի գնալ։

 

Որոշ ժամանկ անց Քրոքին հաջողվեց ֆրանչայզինգի պայմանագիր վաճառել լրագրող Սենֆորդ Ագաթին, ով կարողացավ ցույց տալ, թե որքան մեծ եկամուտներ կարելի է ստանալ՝ տիրապետելով Մքդոնալդսի ընդամենը մեկ ռեստորանի։ Մի քանի տարվա ընթացքում նա կարողացավ բավական գումար վաստակել շքեղ առանձնատուն գնելու համար։ Դրանից հետո Մքդոնալդսի ֆրանչայզինգով սկսեցին հետաքրքրվել շատերը։

 

 

Բիզնեսից Մքդոնալդս եղբայրների դուրս գալը

1960-ականների սկզբներին Մքդոնալդս եղբայրները որոշեցին McDonald’s բրենդի նկատմամբ իրենց բոլոր իրավունքները վաճառել Ռեյ Քրոքին։ Եղբայրները ցանկանում էին ստանալ 2,7 միլիոն դոլար։Քրոքը այդքան գումար անմիջապես վճարելու հնարավորություն չուներ, և այդ պատճառով նա սկսեց տարբերակներ փնտրել այդ գումարը կուտակելու համար։ Նա դիմեց տնտեսագետ Հարրի Սոննենբորնի օգնությանը։ Նրանք վարկ ստանալու հայտ ներկայացրեցին, որն անմիջապես մերժվեց հանրային սննդի բիզնեսի անապահովության հիմքով։ Սոննենբորնի մտքումն գաղափար ծագեց ոչ միայն վաճառել ֆրանչայզինգային պայմանագիր, այլև գնել հողամասը, որտեղ գտնվում էին ռեստորանները։ Այդ միտքը առանցքային էր McDonald’s-ի կայացման և ընդլայնման գործում, քանի որ առանց դրա Քրոքը և Սոննենբորնը հնարավոր է և չստանային վարկը։

 

Վարկի ստացման գործում առանցքային դեր խաղաց նաև ընկերության հաշվապահ Ռիչարդ Բոյլենը, ով ֆինանսական հաշվետվություն կազմելու ժամանակ դիմեց խորամանկության։ Ակտիվների մասում նա նշեց այն անշարժ գույքը (հողատարածքները), որը դեռևս ամբողջովին չէր պատկանում ընկերությանը։ Լինելով ազնիվ հաշվապահ՝ նա նշեց այդ տեղեկատվությունը ծանոթագրությունների բաժնում, որոնք, որպես կանոն, փոքր տառաչափով գրվում են ամենաներքևում։ Դրա շնորհիվ այդ ինֆորմացիայի վրա առանձնակի ուշադրություն չդարձվեց, և բանկը վարկ տրամադրելու համաձայնություն տվեց՝ համարելով Քրոքի բիզնեսը բավական հուսալի։

 

Այդպես Ռեյ Քրոքը դարձավ McDonald’s բրենդի օգտագործման իրավունքի սեփականատեր, իսկ Ռիչարդ և Մորիս եղբայրները այլևս ոչ մի կապ չունեին ընկերության հետ։ Սկսվեց ցանցի ակտիվ ընդլայնումը։ 1960-ականների կեսերին վաճառվեց 1 միլիարդերորդ համբուրգերը McDonald’s ցանցում։

 

 

Որոշ ժամանակ անց սկսեցին բացվել McAuto ռեստորանները՝ ավտոմեքենաներից պատվերն անմիջապես ստանալու համար։ McAuto ռեստորանները սկզբնապես մեծ պահանջարկ էին վայելում, իսկ դրանցից ստացվող շահույթը կազմում էր McDonald’s-ի ամբողջ ցանցից ստացվող շահույթի գրեթե կեսը։

 

Մարքեթինգային հնարքները

McDonald’s արագ սննդի ցանցը գրավել է աշխարհի բոլոր խոշորագույն քաղաքները։ Այժմ իր ռեստորանների քանակով McDonald’s-ը զիջում է միայն Subway-ին։ Չնայած որ, շատ մարդիկ առողջ սննդի կողմնակից են, իսկ առողջ սննդով սնվելը դարձել է մոդայիկ, McDonald’s-ի հաստատություններում միշտ հերթեր են։ Դրանով ընկերությունը պարտական է իր մարքեթինգային քաղաքականությանը։ McDonald’s-ի մարքեթինգը համարվում է «ամենադաժան» և միաժամանակ ամենաարդյունավետներից մեկը։ Բոլոր մարքեթինգային հնարքները մտածված են բաժնետերերին ավելի շատ եկամուտներ բերելու համար։

 

McDonald’s-ում կահույքը այնպես է դասավորված, որ առավելագույնս անհարմար լինի հաճախորդների համար։ Աթոռները և սեղանները դասավորված են այնքան մոտ, որ նստելու համար պետք է բառացիորեն խցկվել նեղ միջանցքներով։ Նստելուց հետո խնդիրները չեն վերանում։ Կահույքի շատ խիտ դասավորվածության պատճառով խախտվում է նաև հաճախորդների անձնական տարածքը, մյուս կողմից կահույքը նույնպես հարմարավետ չէ։ Շատ դեպքերում նստատեղի և սեղանի միջև հեռավորությունը լինում է ոչ օպտիմալ, ինչը դժվարեցնում է երկար ժամանակատվածի ընթացքում նստելը։

 

 

Երաժշտությունը առկա է McDonald’s-ի ոչ բոլոր ռեստորաններում, սակայն որտեղ այն առկա է, որպես կանոն, «արագ» և ռիթմիկ է լինում։ Արագ երաժշտությունը նպաստում է ծամելու գործընթացի արագացմանը, որպեսզի հաճախորդներն ավելի արագ լքեն իրենց նստատեղերը և ավելի շատ մարդիկ սպասարկվեն։

 

McDonald’s-ի որոշ կետերում աշխատակիցները մոտենում են նաև այն հաճախորդներին, որոնք 30 րոպեից ավելի են նստած և խնդրում են արագացնել։ Մարքեթինգային քաղաքականության մյուս առանձնահատկություններից է նաև անձնակազմի արագ փոփոխությունը, քանի որ ոչ բոլորն են կարողանում երկար ժամանակ դիմանալ աշխատանքային բարձր տեմպին։

 

McDonald’s-ի մարքեթինգի նշանակալի գործիքներից է ռեստորանների տեղադիրքը։ Սովորաբար McDonald’s–ի արագ սննդի կետերը տեղակայված են ամենաբանուկ փողոցներում, մետրոների կամ առևտրի կենտրոնների հարևանությամբ։ Եվ դա պատահական չէ։ Վիճակագրության համաձայն՝ McDonald’s հաճախող մարդկանց 70 տոկոսը այցելում է առանց նախնական պլանավորման։ Այդ պատճառով էլ McDonald’s-ի ռեստորանները գտնվում են այնպիսի վայրերում, որ պոտենցիալ հաճախորդները պատահականորեն տեսնելով դրանք՝ անմիջապես որոշում կկայացնեն այցելել McDonald’s։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր