Աշխատավարձերի, միջին խավի եւ հանրային քաղաքականության սոցիալական թիրախների մասին․ «Առավոտ»

Վերջերս մեր հանրությունը տարբեր առիթներով քննարկում է աշխատավարձերի հարցը։ Քննարկումները վերաբերում են թե՛ աշխատավարձի կառուցվածքին (պետական հիմնարկներում պարգեւատրումների հարաբերությանը հիմնական աշխատավարձին եւ դրանց հաճախականությանը), թե՛ չափերին (կարող մասնագետներին պետական եւ մունիցիպալ հատվածում «շուկայական գներով» ներգրավելու խնդիրը), թե՛ բաշխմանը (հիմնականում հարկման արդարացիության տեսակետից)։

 

Կարծում եմ, որ յուրաքանչյուր դեպքում որոշումներ ընդունելիս անհրաժեշտ է ունենալ լայն քննարկում Հայաստանի Հանրապետությունում աշխատավարձի ընդհանուր պատկերի, այդ ոլորտում սոցիալական ցանկալի թիրախների մասին։ Առանց հավակնելու վերջնական պատասխաններ տալու, փորձեմ տալ մի քանի գնահատականներ իրավիճակի վերաբերյալ, որոնք, հուսով եմ, հանրային դիսկուրսը կլրացնեն թվային բաղադրիչով եւ առավել տեղեկացված հանրությունը կտա հանրության լայն շերտերի համար ընդունելի լուծումներ։

 

Սկսենք պատկերի գնահատումը միջին միտումներից։ Համաձայն Ազգային վիճակագրական ծառայության, ՀՀ-ում միջին աշխատավարձն այժմ 177,239 դրամ է։ Այս վիճակագրությունը, թեեւ ճշգրիտ, սակայն շատ օգտակար չէ։ Մասնագետները որպես թե՛ աշխատավարձի, թե՛ անշարժ գույքի կենտրոնական միտման (central tendency) ցուցանիշ օգտագործում են մեդիանան կամ միջնարժեքը, իսկ շատ երկրներ հիմնականում հրապարակում են միջնարժեքը։ Այն բաժանում է թվերի շարքը երկու մասի այնպես, որ հավասարապես մի կեսում լինեն իր արժեքից մեծ, իսկ մյուսում՝ փոքր թվային ցուցանիշներ։ Կարելի է նաեւ նկարագրել այն որպես աճման կամ նվազման կարգով շարված բոլոր արժեքների միջինը։ Ինչո՞ւ է այս ցուցանիշը նախընտրելի միջինից։ Որովհետեւ տների արժեքներն ու աշխատավարձերը հավասարաչափ չեն բաշխված (հարուստներն անհամեմատ ավելի շատ միավոր գույք եւ եկամուտ ունեն) եւ միջինը միշտ ավելի մեծ է, քան միջնարժեքը։ Օրինակ, եթե մի փողոցում, ասենք կա 99 2-սենյականոց տուն եւ 1 102-սենյականոց տուն, ապա տների սենյակների քանակի միջնարժեքը կլինի 2, իսկ միջինը՝ 3։ Քանի որ տվյալ փողոցի բնակչին ավելի լավ բնութագրում է 2-սենյականոց տունը, քան տվյալ դեպքում անգամ գոյություն չունեցող 3-սենյականոցը, միջնարժեքը շատ ավելի բնութագրական է։

 

ՀՀ-ում պատկերի գնահատման համար կհամադրեմ տվյալների երկու ոչ անձնականացված աղբյուր՝ 2017 թվականի ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ վարչական ռեգիստրի տվյալները, որը ժամանակին քննարկում էի որպես կառավարության անդամ, եւ վերջերս Ազգային վիճակագրական ծառայության կողմից հրապարակված «Աշխատուժի հետազոտության անվանազերծված միկրոտվյալների բազան»։

 

ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ տվյալներին հաճախ չեն վստահում, պնդելով, թե տնտեսվարողները թաքցնում են բարձր եկամուտները եւ այն չեն հաղորդում, թեեւ կենսաթոշակային առկա համակարգի պայմաններում դա ձեռնտու չէ աշխատողներին։ Համադրենք այդ տվյալները ԱՎԾ հարցման տվյալների հետ, որոնք գաղտնի են եւ որեւէ այլ մարմնի կողմից երբեւէ անվանական չեն օգտագործվել։ ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ աշխատավարձերի ռեգիստրի 2017-ին ինձ տրամադրված տվյալներով, ՀՀ-ում անվանական աշխատավարձի բաշխվածությունը հետյալն էր.

 

 

Այս տվյալների հիման վրա հաշվենք միջնարժեքը (107,140 դրամ) եւ միջինը (159,230 դրամ), եւ ներկայացնենք այս աղյուսակը գրաֆիկական տեսքով։

 

 

ՀՀ եկամուտների բաշխվածությունը՝ եվրոպական բաշխման խորապատկերով Ստացվող պատկերը դասական է՝ թե՛ կորի տեսքով, թե՛ միջնարժեք/միջին հարաբերակցությամբ։ Կորի տեսքի պատկերը ամբողջովին համահունչ է եվրոպական մի շարք երկրներում առկա բաշխվածության հետ, որը ներկայացրել եմ որպես գրաֆիկի խորապատկեր։ Միջնարժեքի եւ միջինի հարաբերությունը (2/3) եւս ամբողջովին համադրելի է միջազգային փորձի, օրինակ, ԱՄՆ հետ: Համադրենք ՊԵԿ ռեգիստրի կորը ԱՎԾ միկրոտվյալների կորի պատկերի հետ։

 

 

Պատկերն էապես չի շեղվում՝ ակնհայտորեն աշխատավարձի մասով ՊԵԿ-ն ունի լավորակ տվյալներ։ Ընդ որում, համադրելի են նաեւ միջնարժեքը եւ միջինը։ Սա շատ կարեւոր է, քանի որ ԱՎԾ հարցումը հարկումից հետո (առձեռն ստացված) եկամտի մասին է։ Ըստ ԱՎԾ հարցման, «մաքուր աշխատավարձի» միջնարժեքը 80,000 դրամ է, որի անվանական արժեքը 108 հազար դրամ է՝ համահունչ ՊԵԿ 107 հազար դրամին։ Ավելին, ՊԵԿ-ի տվյալներն ավելի շատ աշխատակիցներ են արձանագրում հատկապես 250,000-500,000 դրամ անվանական աշխատավարձի տիրույթում, որի արդյունքում ՊԵԿ միջակայքային տվյալների հիման վրա հաշվարկված անվանական միջին աշխատավարձն ավելի բարձր էգ 160 հազար դրամ՝ ԱՎԾ միկրոտվյալներում արձանագրված 140 հազարի փոխարեն։

 

Այս դետալներով ընթերցողին ծանրաբեռնում եմ միայն մեկ պատճառով. ցույց տալու, որ եթե անգամ ՊԵԿ աշխատանքի վարձատրության հաշվետվություններում կան շեղումներ (իսկ դրանք իրապես կան՝ հատկապես փոքր բիզնեսում), ապա ՊԵԿ աշխատավարձային հաշվետվությունների տվյալների շեղումները համակարգային բնույթ չեն կրում, եւ թերհայտարարագրման գործոնը թեեւ առկա է, սակայն ընդհանուր պատկերը չի փոխում։ Այսինքն, ունենք ընդհանուր առմամբ հավաստի տվյալներ ու թեեւ հարկային ռեժիմների փոփոխությունները իրապես խթաններ կփոխեն մի շարք մարդկանց համար, ընդհանուր եկամուտների առումով էական տեղաշարժեր, հատկապես 2018-ին ՊԵԿ հաշվետվություններում ավելացած շուրջ 60 հազար աշխատակիցներից հետո, ակնկալել պետք չէ։

 

Հանրային քաղաքականության համար աշխատավարձի/եկամուտների խարիսխ, կամ հենարանային ցուցանիշ, որի նկատմամբ գնահատում են հարկերի դրույքաչափերը, նվազագույն աշխատավարձը, պետական եւ մասնավոր աշխատավարձերի համադրությունը, եւ այլն, համարում են աշխատավարձի միջնարժեքը։ Կարող ենք ամրագրել, որ այն այժմ 118 հազար դրամ է (177 հազարի 2/3-ը): Թեեւ 2018 թ. ԱՎԾ միկրոտվյալները դեռ հրապարակված չեն, քանի որ այժմ ԱՎԾ-ն օգտագործում է ՊԵԿ վարչական ռեգիստրը իր հրապարակումների համար, կարող ենք հնարավորինս վստահությամբ ասել, որ միջին հայաստանցին ստանում է ամսական 118 հազար դրամ անվանական աշխատավարձ։

 

Շատ հաճախ քաղաքականության իրականացման համար հարկ է պատկերացնել թիրախին։ Աշխարհում կառավարությունների մեծամասնությունը, եթե անգամ արդյունքում ստանում է այլ բան, միշտ ելնում է միջին խավին օգտակար լինելու դրույթից։ Փորձենք հասկանալ, թե ինչ է միջին խավը։ Կան մի շարք մոտեցումներ, որոնք քիչ թե շատ համապարփակ ձեւով ընդհանրացրել է Բրուքինգսի ինստիտուտը.

 

Փող. տնտեսական ռեսուրսներ, հատկապես եկամուտ, հարստություն, աղքատությունից խուսափում,

 

Որակավորումներ. կրթական եւ այլ որակավորումներ, զբաղվածության տեսակ (մտավոր, հարգելի եւ այլն),

 

Մշակույթ. վարքագիծ, մտածողություն, ինքնորոշում։

 

Ընթերցողի ժամանակը խնայելու նպատակով մանրամասն չանդրադառնանք մշակութային մոտեցմանը եւ որակավորումներին։ Շատ հաճախ դրանք հակասական են։ Ամբողջ աշխարհում այս կամ այն խավին սեփական անձի պատկանելության ինքնորոշումը հակասական է։ Հակասականությունը մշտապես առկա է երկու կողմից էլ՝ թե՛ երբ հարուստները համարում են իրենց միջին խավ, թե՛ երբ աղքատները չեն համարում իրենց աղքատ։ Այս խնդիրներն առկա են նաեւ Հայաստանում եւ Ռուսաստանում։ Զանգվածային բարձրագույն կրթության եւ հաճախ մասնագիտության հետ չհամընկնող զբաղվածության պարագայում, որակավորումների մոտեցումը եւս հակասական է։ Օրինակ, համարյա ամբողջ աշխարհում ուսուցիչներն ավելի քիչ են վաստակում, քան բեռնատարի վարորդները, բայց որպես առաջին պատասխան, հարցվողների մեծամասնությունը միջին խավի ներկայացուցիչ են համարում ուսուցչին:

 

Մեկ շնչի հաշվով օրական 10-20 ԱՄՆ դոլար (գնողունակության համարժեքով) եկամուտ ունեցող համարվում է գլոբալ միջին խավ, 20-50-ը՝ վերին միջին խավ, իսկ 50-ից ավելին՝ հարուստ։ Քանի որ հաշվարկներն արված են 2011-ի համար, ավելացնենք առավելագույնը 10 տոկոս դոլարային գնաճ։ Հաշվարկենք Հայաստանի համար։ Նախ, գնողունակության համարժեքը Հայաստանում ոչ թե 480 դրամ է 1 ԱՄՆ դոլարի համար, այլ շուրջ 200։ Չորս հոգանոց միջին խավի ընտանիքի համար, այսպիսով, տարեկան եկամուտները պետք է տատանվեն 3,212,001 ՀՀ դրամից (4*11*365*200) մինչեւ 6, 414,000 դրամ (4*22*365*200), վերին միջին խավի համար՝ 6,414,001-ից մինչեւ 16,060,000 ՀՀ դրամ (4*55*365*200), իսկ դրանից ավելին՝ համարվի հարուստ։ Վերածենք սա ընտանիքի ամսական աշխատավարձի։ Կունենանք համապատասխան 267,666 դրամ, 534,500 դրամ եւ 1,338,333 դրամ ընտանեկան եկամուտ։ Ինչպե՞ս է այս եկամուտը տրանսֆորմացվում անհատական աշխատավարձի։ Միջին խավին ընտանիքի պատկանելության մեջ կարեւորագույն գործոն է ընտանիքում աշխատողների քանակը։ ԱՄՆ-ում, օրինակ, ամենաաղքատ քվինտիլին պատկանող ընտանիքում առկա է մեկ եկամուտ վաստակող, իսկ ամենահարուստում՝ 2։ ՀՀ ԱՎԾ հրապարակված միկրոտվյալների բազայում ընտանիքի միջին չափը 3.6 է, իսկ եկամուտ վաստակողների միջին քանակը՝ 1.57 (այդ թվում աշխատավարձ ստացողներինը՝ 1.48)։ Կիրառելով այդ ցուցանիշը՝ կստանանք համապատասխանորեն 180,855 ՀՀ դրամ, 361,149 եւ 904,279 դրամ անվանական աշխատավարձ։

 

Ամբողջական հոդվածը կարող եք կարդալ www.aravot.am կայքում։ 

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-06-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 4,3%
  • 2021-06-24
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շրջանակում աջակցությունը կշարունակվի
  • 2021-06-24
  • «Արտեկ փովեր սիստեմա» ընկերությունը «Ալյանս» ԱՏԳ-ում կիրականացնի անօդաչու թռչող սարքերի արտադրության գործունեություն
  • 2021-06-23
  • Հունվար-ապրիլին արտերկրից Հայաստան դրամական փոխանցումները 29.1%-ով աճել են
  • 2021-06-22
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր
  • 2021-06-22
  • Մայիսին՝ ապրիլի համեմատ, գրանցված աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 8.5 հազարով
  • 2021-06-18
  • 4.1 մլրդ դրամի գերավճարի գումարները վերադարձվել են 29 306 հարկ վճարողներին
  • 2021-06-18
  • Հայաստան զբոսաշրջային այցելությունները ապրիլ ամսին կազմել են 41,881, իսկ մայիսին՝ 52,908
  • 2021-06-17
  • ԱԺ Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովն ամփոփել է աշխատանքները
  • 2021-06-16
  • ԿԲ-ը վերանայել է գնահատականը, կանխատեսում է 4.6 տոկոս տնտեսական աճ
  • 2021-06-15
  • Արտաքին հատվածից ՀՀ տնտեսության վրա ակնկալում է էական գնաճային ազդեցություն
  • 2021-06-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-06-14
  • Կապի ոլորտում փորձ է արվում ներդնել շարժական կապի լայնաշերտ 5G տեխնոլոգիաները
  • 2021-06-10
  • Համաշխարհային բանկը 2021թ․ Հայաստանում կանխատեսում է 3.4% տնտեսական աճ
  • 2021-06-09
  • Համաշխարհային բանկը գլոբալ տնտեսության համար 5,6% աճ է կանխատեսում
  • 2021-06-04
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.9%
  • 2021-06-03
  • Կառավարությունն ընդունել է ՀՀ-ից մի շարք ապրանքների արտահանման ժամանակավոր արգելք կիրառելու մասին որոշում
  • 2021-06-03
  • Գործադիրը հաստատել է ՀՀ-ում ինտենսիվ այգեգործության զարգացման ծրագիրը
  • 2021-06-02
  • Քննարկվել են տնտեսական ոլորտին վերաբերող տարեկան կատարողականները
  • 2021-06-01
  • 2020թ. պետական բյուջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվության քննարկումներ ԱԺ-ում
  • 2021-06-01
  • 2021թ. 5 ամիսներին ՊԵԿ-ն ապահովել է 618.4 մլրդ դրամ հարկային եկամուտ
  • 2021-06-01
  • Սոցիալական պաշտպանության համակարգի ախտորոշումը և ՔՈՎԻԴ-19-ի ազդեցությունը ՀՀ տնային տնտեսությունների վրա
  • 2021-05-31
  • ՕECD-ն զգուշացնում է գլոբալ տնտեսության անհավասարաչափ վերականգնման մասին
  • 2021-05-31
  • Տեղի ունեցել ՀՀ-ում Ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 17-րդ նիստը
  • 2021-05-31
  • Անշարժ գույքի շուկան դեռևս չի վերադարձել նախաքովիդյան վիճակին
  • 2021-05-26
  • Ուղեցույցներ ու իրազեկման թերթիկներ` տնտեսվարողների համար
  • 2021-05-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ 2,6%
  • 2021-05-25
  • Տեղաբաշխվել են պետական կարճաժամկետ պարտատոմսեր` 1 մլրդ դրամ ծավալով
  • 2021-05-24
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակում ՀՆԱ-ի աճը կազմել է – 3,3%
  • 2021-05-24
  • Մայիսի 24-ին կտեղաբաշխվեն պետական պարտատոմսեր․ ՀՀ ՖՆ
  • 2021-05-20
  • Նախագիծ անշարժ գույքի կառուցապատմամբ զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ ԱԱՀ-ի և շահութահարկի մասով առաջացած խնդիրների լուծման համար
  • 2021-05-20
  • Պարզեցվել է տնտեսվարողներին անցումային գերավճարների վերադարձման կարգը
  • 2021-05-20
  • Հայաստանի բանկերի միությունն ամփոփել է համակարգի առաջին եռամսյակի ցուցանիշները
  • 2021-05-19
  • ԿԲ-ը հրապարակել է 2021թ. մայիսի 4-ի վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի արձանագրությունը
  • 2021-05-18
  • 2020թ․ առաջին երեք եռամսյակում ԿԲ-ն վարել է խթանող դրամավարկային քաղաքականություն
  • 2021-05-18
  • Տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումները՝ հարկային կարգապահության բարելավման միջոց
  • 2021-05-13
  • Գործադիրը հաստատել է ոռոգման համակարգի ֆինանսական առողջացման աջակցության 2021 թվականի ծրագիրը
  • 2021-05-13
  • Մարզպետարաններին կտրամադրվեն լրացուցիչ սուբվենցիաներ
  • 2021-05-13
  • Գիտաշխատողների աշխատավարձերն աստիճանաբար կբարձրանան
  • 2021-05-12
  • Տարեվերջին գնաճային ճնշումը Հայաստանում կթուլանա․ ԵԱԶԲ
  • 2021-05-11
  • Բնակչության ծերացումը կնվազեցնի գլոբալ տնտեսական աճը․ Moody’s
  • 2021-05-10
  • Գարնանացան հացահատիկային, հատիկաընդեղեն և կերային մշակաբույսերի արտադրության խթանման պետական աջակցության ծրագիր
  • 2021-05-07
  • ՊԵԿ-ը հրապարակել է զբոսաշրջության և առևտրական գործունեության վերաբերյալ հարկային ուղեցույցներ
  • 2021-05-07
  • Պարենային ապրանքների համաշխարհային գների աճը ապրիլին շարունակվել է
  • 2021-05-07
  • ԱՄՆ-ից սկսել են ավելի շատ փող ուղարկել Հայաստան
  • 2021-05-06
  • Օտարերկրյա ուղղակի ներդրումներն աշխարհում հակառեկորդ են սահմանել
  • 2021-05-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 6.2%
  • 2021-05-04
  • Զբոսաշրջության ոլորտի առավել ճշգրիտ վիճակագրական տվյալների հավաքագրում՝ ՍԷԿՏ համակարգի բարելավման միջոցով
  • 2021-05-04
  • 12-ամսյա բնականոն գնաճը ևս արագացել է՝ մարտի վերջին կազմելով 6.6%։
  • 2021-05-04
  • 2020-ին Հայաստանում անկանխիկ գործարքների ծավալը 37%-ով ավելացել է
  • 2021-05-04
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 0.5 տոկոսային կետով
  • 2021-05-04
  • ԵՄ երկրներում գրեթե 7 միլիոն աշխատատեղ է կրճատվել օդային ուղևորափոխադրումների դադարեցման պատճառով
  • 2021-05-03
  • Արցախում նվազագույն սպառողական զամբյուղի արժեքն աճել է
  • 2021-04-30
  • Մեկնարկել է «Ապագա Հայկականը» հանրային նախաձեռնությունը
  • 2021-04-28
  • 2021 թվականին ՀԿԵ-ն հիմնանորոգելու է 9,5 կմ երկաթուղային գծեր
  • 2021-04-27
  • Քննարկվել են Կառավարության առաջիկա քայլերը պետական պարտքի նվազեցման ուղղությամբ
  • 2021-04-27
  • ՊԵԿ-ն աջակցության ծրագրերի շրջանակում շուրջ 9 մլրդ դրամ է բաշխել տնտեսվարողներին
  • 2021-04-27
  • 2020թ. բյուջեի կատարման տարեկան հաշվետվությունը կառավարությունը խորհրդարան կներկայացնի մինչև մայիսի 1-ը
  • 2021-04-27
  • Քննարկվեցին փողերի լվացման և ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարին առնչվող հարցեր
  • 2021-04-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը (2021թ․ հունվար-մարտ)՝ – 2,0%
  • 2021-04-23
  • ՎԶԵԲ-ը կաջակցի Հայաստանի ֆոնդային բորսային` մշակելու կապիտալի շուկայի զարգացման ռազմավարությունը
  • 2021-04-22
  • 6 ամսով երկարացվել է ժամանակավորապես ներմուծված ավտոմեքենաների՝ ԵԱՏՄ տարածքում մնալու ժամկետը
  • 2021-04-21
  • Համավարակից վերականգնումը կլիմայի փոփոխությանն ուղղված գործողություններին թափ հաղորդելու հնարավորություն
  • 2021-04-21
  • 2020թ. մարտի համեմատ եկամուտ ապահոված աշխատատեղերի քանակն ավելացել է շուրջ 2500-ով
  • 2021-04-21
  • Ապրիլի 19-ին տեղաբաշխվել են պարտատոմսեր
  • 2021-04-21
  • PwC-ն կազմել է ԿԲ թվային արժույթների գլոբալ վարկանիշը
  • 2021-04-21
  • Եկամտային հարկի գումարների վերադարձման դիմումներն անհրաժեշտ է ուղարկել էլեկտրոնային եղանակով
  • 2021-04-20
  • 2021թ․ 1-ին եռամսյակի ՏՏ ոլորտի խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-15
  • 2021թ. առաջին եռամսյակում 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-04-14
  • Շուրջ 4.7 մլրդ դրամ կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 23-րդ միջոցառման շահառուներին
  • 2021-04-13
  • ՀՀ 2021թ․ թողարկված եվրապարտատոմսերը սկսել են շրջանառվել Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-12
  • 2020թ․ ավանդներն ավելացել են 101 մլրդ դրամով կամ 2.9%-ով
  • 2021-04-09
  • Աշխատանքի առցանց հայտարարությունների վերլուծություն
  • 2021-04-09
  • Evocabank-ի պարտատոմսերը ցուցակվել են Հայաստանի ֆոնդային բորսայում
  • 2021-04-08
  • Գիտատեխնիկական ծրագրերի իրականացման համար կտրամադրվի հավելյալ գումար
  • 2021-04-08
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-04-07
  • 2021թ․ ապրիլի 1-ի դրությամբ ավելացել է միկրոձեռնարկատերերի քանակը
  • 2021-04-07
  • Բեռնափոխադրումների անկում և ուղևորափոխադրումների աճ 2021թ․ առաջին եռամսյակում
  • 2021-04-07
  • 2020թ․-ին վճարային քարտերով գործարքների ծավալը 2019թ․-ի համեմատ ավելացել է 16.4%-ով
  • 2021-04-05
  • Սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 5.8%

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր